Ezerféle cikket olvastam már a narancsbőrről, de ahogy sok más témában, úgy ebben is a saját fejem után mentem, egy-egy új módszer kipróbálása után figyeltem magam, hogy mennyire látványos a változás. Összességében azonban azt mondhatom, hogy mivel mindig jóval jelentősebb problémákkal kellett megbirkóznom az életben, túl nagy energiákat nem fordítottam a narancsbőr felszámolására.

Már csak azért sem, mert negyvennégy éves elmúltam, ebben a korban – anélkül, hogy temetném magam –, azért a testem változásaival meg kell békélnem. Ahogy a szemkörnyéki ráncokat, úgy a genetikailag érintett részek – comb és fenék – kevésbé feszes felületét is az idő múlásának kell betudnom. Az öregedés elleni harcot persze már rég elkezdtem, de persze nem így nevezem. Mert a harc lényege nem a szenvedés és a küzdelem, hanem egy olyan életmód kialakítása, amely egyszerre tartja fiatalon a testet, a lelket, a szellemet, harmóniát ad a rohanós mindennapokban, tartalommal tölti meg a rutinnal terhelt heteket, hónapokat, éveket…

Vagyis: rájöttem, hogy ha sokat mozgok, ha jól táplálkozom, ha eljárok LPG-kezelésre, ha kihasználom a szauna adta lehetőségeket, ha használom az SMR-hengert, ha sok vizet iszom, ha eljárok jégszaunába, ha bedörzsölöm az érintett részeket narancsbőr elleni olajjal, ha használok bőrradírt, ha sok keringésfokozó mozgás végzek, ha fogyasztok kollagént, akkor nem csak a narancsbőrös testrészeim lesznek feszesebbek, de az arcbőröm is tetszetősebb lesz, hatékonyabban működik a szervezetem, fiatalosabb, energikusabb és boldogabb leszek.

Na de nézzük részletesen!

Sok mozgás: Hetente négy súlyzós edzést végzek, ami azért jó, mert az erősítő edzés nem csak szép izmokat csinál, de nagyon hatékony a zsírégető hatása is. A magas pulzusszámon végzett gyakorlatok felgyorsítják a keringést, ami azért jó, mert a narancsbőrért felelős gyenge kötőszövetben is fokozódik a keringés, ami segíti kivinni az érintett területeken felgyülemlett salakanyagot.

Jó táplálkozás: Lisztet, cukrot, tejterméket nem fogyasztok, ellenben sok zöldséget, húst, halat, tojást eszem, a szénhidrátforrásom a barna rizs, a rizs, a quinoa és a chiamag, gyümölcsöt is szoktam enni, de messze nem annyit, mint zöldséget. Olajos magvak, olajok, aszalt gyümölcsök, belsőségek, rák, fűszernövények (petrezselyem, fahéj, gyömbér) találhatók még az étrendemben.

LPG-kezelés: A kötőszövet mélyebb rétegeinek gépi masszázsa, én nagyon szeretem, mert nem csak hatékony, de rendkívül kellemes és pihentető is.

Szauna: A szaunának a méregtelenítő és bőrfeszesítő hatását azzal egészítem ki, hogy az 5-10 perces szeánszokat megszakítom egy-egy hideg fürdővel, majd újra besietek a melegbe. Az, hogy a hideg és a meleg hatás váltja egymást, még inkább hatékonnyá teszi a szaunázást.

SMR-henger használata: Alapvető feladata az izom lazítása, ez amolyan önmasszírozó eszköz, de mivel a vérkeringést is fokozza, a narancsbőr elleni harcban is igénybe vehető.

Sok víz: A folyadékfogyasztás mindig a vizet jelenti, hiszen a testünk alkotóeleme a víz, nem pedig az üdítő, a tea vagy a shake. Naponta 2,5-3 liter vizet iszom meg, nyári edzésnapokon ennél is többet.

Jégszauna: A krioszauna néven is ismert jégszauna lényege az, hogy a körülbelül két percig tartó kezelés során mínusz 160-200 fokos hőmérsékleten tartózkodunk, a szervezet öngyógyító folyamatait serkentő extrém hideg a keringést is fokozza a kötőszövetekben, ezért hat a narancsbőr ellen.

Narancsbőr elleni kozmetikumok: Tapasztalataim szerint az olajok hatásosabbak, ráadásul inkább fűszernövényekkel és nem koffeinnel dolgoznak, ami annak, aki rosszul alszik, nagyon nem mindegy, jártam már úgy, hogy az esti alvásomat hazavágta egy koffeinos krém.

Bőrradír: Heti rendszerességgel használok egy egészen egyszerű bőrradírt, ami után egyből felkenem a narancsbőr elleni olajat, majd műanyag kefével belemasszírozom a comb és a fenék bőrfelületébe.

Keringésfokozó mozgás: Heti három alkalommal úszom, ezenkívül vagy hagyományos kardiómozgást végzek vagy az erősítő edzésembe rakok bele 40-120 másodperces keringésfokozó gyakorlatokat (ugrálókötelezés, rope workout).

Kollagén: A Trec Nutrition kollagénjét fogyasztom napi egy alkalommal, általában reggel, több hasonló terméket is kipróbáltam, de nekem ez vált be a legjobban.