Ha azt a kifejezést halljuk, hogy növekedési hormon, leginkább a jelenkor legnépszerűbb doppingolási módszerére gondolunk, amely immár az amatőrök körében is egyre gyakoribb. A serdülőkori növekedésért felelős hormon az izomszövet gyarapodásáért és a zsírszövet csökkenéséért is felelős, éppen ezért használják egyre többen – akár az illegális formáját is.

Pedig természetes módon is serkenthető a termelődése az emberi szervezetben, összegyűjtöttük, hogy mivel:

– Az éjszakai alvás során több stádiumon keresztül mélyül az alvásunk, majd a folyamat újra lejátszódik, csak fordítva. Az alvásszakaszok 4-6-szor ismétlődnek, a növekedési hormonok az alvás lassú hullámú szakaszában termelődnek. Vagyis a nyugodt éjszakai alvással tudjuk serkenteni a hormon termelődését.

– Az erősítő edzések során is olyan nagy mértékű hormonkilökődés tapasztalható, mint az alvás során. A rövid idejű, nagy erőbefektetést igénylő edzések a leghatásosabbak, azon belül is a lábnapok, hiszen akkor mozgatjuk meg a legnagyobb izmokat.

– A hormonkibocsátást az éhségszint is serkenti: ha a vércukorszint és a szabad zsírsavak szintje viszonylag alacsony, megnövekszik a hormontermelődés. Az esti edzés, a könnyű vacsora, majd az azt követő alvás alatti „éhesállapot” fokozhatja az éjszakai hormonkilökések erejét.

(Forrás: Michl Gábor PhD/orvos-biológus/shop.builder.hu)