Javában tombol a nyár és nem lesz ez másként az elkövetkezendő napokban, hetekben sem, igazi forróságot jósolnak a meteorológusok. Legtöbbünknek már napközben egy jéghideg sörön jár az esze. Esetleg izzadságtól gyöngyöző homlokkal mélázunk el egy lehetséges lottónyereményen, amelyből azonnal megváltanánk repülőjegyünket a legközelebbi luxus paradicsomba. Mivel ez utóbbira nem sok esély ígérkezik, nagy valószínűséggel kiegyezünk egy hazai vízparti nyaralóval is, régen látott cimboráinkkal, családunkkal és persze sok-sok hideg innivalóval megtöltve. Mindez azonban arra enged következtetni, hogy sportolási kedvünk bizony alábbhagyott.

Ha mégsem, akkor van egy-két jó tanácsunk, amit érdemes megfogadni! Ha lehetséges, ne a legnagyobb melegben akarjunk mozogni, helyette inkább válasszuk a reggeli vagy az esti órákat. Bármilyen mozgásba fogunk, mindig biztosítsuk a folyadékpótlást. Igyunk, igyunk, igyunk! Nem ajánlott alkoholos italok fogyasztása, a cukros üdítőket és koffein tartalmú italokat is legjobb, ha elkerüljük. A folyadékbevitel elsődleges célja, hogy általuk pótoljuk az izzadás által elveszített sót, magnéziumot és más elektrolitokat. Erre a célra a legmegfelelőbbek az ásványvizek, akár 3-4 liter naponta, gyümölcslevek és zöldségpürék.

Ha kültéri sportot választunk, a folyadékpótlás mellett mindig gondoskodjunk a megfelelő napvédelemről legyen a bőrünkről, vagy a szemünkről szó. Fontos még tudni, hogy szervezetünk számára a gyors hőmérsékletváltozás is nagyon megterhelő lehet. Miután kilépünk a forróságba egy klimatizált autóból, irodából vagy sporthelyiségből, mindenképpen adjunk időt szervezetünknek az átállásra.

Nagy melegben kevesebbszer kívánjuk meg az ételt is, ezért ajánlatos az egyszeri étkezés helyett többször, kevesebbet magunkhoz venni.