Friss saláta. Szuperegészséges, szupersovány, szuperfitt. Ez idáig mindenkinek megvan. Sőt, még az is, hogy miből készíthetjük: mindenféle levélzöldségekből, reszelt vagy vékonyra szeletelt gyökérzöldségekből, paradicsomból, uborkából, paprikából, retekből, hagymákból… Ez az a pont, ahol sokan elakadunk fejben és mintegy érezve a natúr, nyers zöldség ízt a szánkban, inkább legyintünk egyet, hogy „Áh, mi vagyok én, nyúl, hogy ilyet egyek?!”.

Pedig szó sincs róla, hogy a salátáknak unalmasnak és nyögve nyelősnek kell lenniük! Sőt! Vétek lenne így, csupaszon hagyni őket. Összeszedtük, mi mindennel turbózhatjuk, hogy fenséges ízharmóniákat érjünk el. De nem érjük be a finomsággal, szeretnénk jól is lakni, ugye? Nos, a salátákat laktató főételekké varázsoló hozzávalók is szerepelnek a listánkon. Íme!

Olajok
A nyers ízeket összefogó, lekerekítő, elsimító, bársonyossá tevő csodaszerek. Egyetlen kis porció salátának sem szabadna emberi szájat érintenie anélkül, hogy legalább egy evőkanálnyi olíva-, lenmag-, vagy tökmag olajjal (csak, hogy a legismertebbeket említsük) nyakon ne öntenék előtte…

Ecetek, citromlé
Mielőtt túlságosan észrevétlenné válna a salátánk, a bársonyos olaj(ok)at ellensúlyozandó, egy kis kacér, pimasz ecetet vagy frissen facsart citromlevet is löttyintsünk rá!

Öntetek, dresszingek
Vagy-vagy alapon, az olaj-ecet páros alternatívái lehetnek. Nagyon kedveltek a különféle ízesítésű salátaöntetek, de ne hagyjuk, hogy behúzzanak a csőbe a bolti verziókkal, amik többnyire tele vannak nem csak felesleges, de határozottan ártalmas adalékanyagokkal és cukorral! Jó minőségű alapanyagokból mi is könnyen elkészíthetjük a saját dresszingünket. Számtalan pillanatok alatt elkészíthető recept érhető el a neten.

Magok
Egyszer s mindenkorra találjunk helyet a magoknak a kis mentális elemózsiás polcunkon! Hogy pontosan milyen magokra gondolunk? Tök-, len-, napraforgó- és szezámmagra, puffasztott amarántra… A natúr, hántolt verziókból (amit akár házilag, frissen meg is piríthatunk pár perc alatt) legyen a konyhapulton vagy a kezünk ügyében egy-egy kis üveggel, hogy mindenre szórjunk belőlük, ami csak elbírja! Verhetetlen ásványi anyag források, ráadásul széppé és finommá varázsolhatjuk velük a salátáinkat.

Gyümölcsök
Igen, jól olvastátok: gyümölcsök. A gránátalma és a narancs tipikusan mennyei lehet friss salátákban, de ízlés szerint, bátran lehet kísérletezni a többiekkel is!

Ropogós falatkák
A jóllakottság érzethez egy kis szénhidrát sem árt, ugye!? Szórjunk házilag is nagyon hamar elkészíthető ropogós kenyérkockákat, azaz krutont a saláta-költeményünk tetejére és tegyük velük még teljesebbé a fogást!

Sajt
Csak óvatosan, ne terheljük túl a fittnek szánt salátánkat, de egy kis reszelt sajttal nyugodtan megbolondíthatjuk! Válasszunk valami jó kis pikáns, keményebb (könnyen reszelhető) parmezán-szerűt!

Főtt tojás vagy tofu
Egy kis bónusz fehérjebomba biztosan nem árthat, sőt!

Írhatnánk még a főtt natúr húsokról is, de tudjuk, hogy azokra – a fentiekkel ellentétben – nem szükséges emlékeztetni a húsfogyasztókat, így most tudatosan vegetáriánus marad a listánk.

Jó étvágyat, jó egészséget!